Marketing internetowy stale się rozwija – kto pomoże się do niego dostosować?
31 października 2021Marketing internetowy, znany również jako e-marketing, odnosi się do szeregu metod promocyjnych, które obejmują wykorzystanie internetu i sieci World Wide Web. Obejmuje szereg działań takich jak reklama e-mailowa, marketing w wyszukiwarkach (SEM), w mediach społecznościowych, marketing wirusowy, blogowanie i podcasting, czy pozycjonowanie lokalne – więcej dowiesz się także na przykładzie – sprawdź pozycjonowanie Warszawa. Kanały marketingu internetowego są wykorzystywane przez reklamodawców do kierowania ruchu na ich strony internetowe, gdzie konsumenci mogą znaleźć więcej informacji o produktach lub usługach.
Technologia stawia marketing na nowym poziomie
Marketing internetowy różni się od tradycyjnego marketingu w tym, że dzisiejszy marketing obejmuje korzystanie z technologii, takich jak komputery, oprogramowanie i strony internetowe, które nie istniały w przeszłości. Marketing internetowy jest rozszerzeniem tradycyjnych metod. Obejmuje wiele rodzajów metod promocji i reklamy, i może wystąpić za pośrednictwem poczty elektronicznej, bezprzewodowych wiadomości tekstowych (SMS), komunikatorów internetowych (IM), poprzez strony internetowe, blogi i aplikacje mobilne. Jest obecnie powszechny i stał się sposobem na życie dla milionów ludzi i firm.
Kanały marketingu internetowego pozwalają reklamodawcom na dotarcie do klientów za pośrednictwem ich komputerów i urządzeń mobilnych. Marketing internetowy pomaga firmom zwiększyć sprzedaż, świadomość marki, a konsumenci mogą badać produkty lub usługi online.
Marketing internetowy pozwala firmom pozostać w kontakcie z klientami i na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku, podczas gdy tradycyjne formy reklamy, takie jak telewizja i radio nie są tak łatwo dostępne. Internet pozwala firmom śledzić ich zwrot z inwestycji poprzez analizę ruchu w sieci, kampanii reklamowych i marketingowych. Marketerzy mogą następnie dostosować swoje taktyki w celu poprawy wyników. To bardzo elastyczne rozwiązanie i przez to szansa na sukces jest znacznie wyższa niż kiedyś.
W jaki sposób może pomóc konsultacja marketingowa?
Konsultacja marketingowa to rozmowa z doświadczonym specjalistą ds. marketingu. Powinna być czymś więcej niż tylko rozmową. Powinna być to sesja burzy mózgów, podczas której omówisz swoje obecne wyzwania marketingowe, swoje cele i to, co chcesz osiągnąć.
Zaczyna się od kilku podstawowych pytań: Co chcesz osiągnąć? Jakie są Twoje wyzwania? Jakie są Twoje frustracje i doświadczenia z marketingiem?
Następnie specjalista koncentruje się na celach. Jakie są Twoje cele? Na przykład, czy starasz się zaistnieć w mediach społecznościowych? Jeśli tak, to jak dużo i jakiego rodzaju treści chcesz tworzyć? Jakiego rodzaju posty, grafiki i filmy chcesz tworzyć? Czy zależy Ci na marketingu wirusowym?
Omawiane są wyzwania i w związku z tym padają pytania. Jakie są Twoje wyzwania? Jakich taktyk marketingowych próbowałeś w przeszłości? Co zadziałało, a co nie? Czego musisz się jeszcze nauczyć?
Naprawdę ważne jest, aby udzielić konkretnej odpowiedzi na pytanie. Pozwoli to dostosować dalszą strategię.
Ważne jest również, abyś był szczery. Jeśli masz wyzwania, powiedz o nich szczerze. Jeśli jesteś sfrustrowany, bądź szczery również w tej kwestii. Niektóre techniki będą działały, a inne wolniej. Konsultant marketingowy może zaproponować strategie, które bardzo szybko przyniosą pozytywny zwrot z inwestycji.
Więcej informacji znajdziesz na blogu, który prowadzi Michał Lembicz – zobacz więcej przydatnych informacji o marketingu.